коротко про головне

реклама:

«ХОРОША КАВА – ЦЕ НЕ СЕКРЕТ, А ВИТОНЧЕНЕ МИСТЕЦТВО»

07.09.2015 15:15

«Хочеш бути успішним – мисли креативно, постійно пропонуй людям щось нове», – переконує власник кав’ярень «Coffee Drinks» Олександр ЛИЗАНЕЦЬ. Про те, що спонукало молодого хлопця розпочати власну справу, дізнавались із перших уст.

«Те, що рушієм прогресу є молоде покоління, усвідомив ще під час навчання у Свалявському технічному коледжі НУХТ, – запевняє Олександр. – Саме тоді мені на очі потрапив вислів О. Уайльда: «Щастя для людини – це успіх. Досягти його можна, покладаючись тільки на себе». Тоді я подумав: «Не варто сидіти, склавши руки, чекаючи на допомогу держави чи сторонніх людей. Час самому стати опорою для себе та свого оточення». Виникла ідея розпочати власну справу, для реалізації якої, звісно, потрібні були чималі фінансові вливання, тому перш ніж стати на стежку підприємницької діяльності довелося добряче попрацювати не лише руками, а й мізками.

Аби зібрати стартовий капітал, часто їздив на роботу за кордон, де на рівні з високою культурою обслуговування помітив ще один цікавий факт – до своєї роботи більшість працівників громадських закладів, з якими мені щастило спілкуватися, ставляться з любов’ю. Тож вирішив, що коли повернуся на Батьківщину, команду, з якою працюватиму, добиратиму саме за принципом любові до своєї справи, бо саме це відчуття приносить людям задоволення. Цієї настанови дотримуюся й по сьогоднішній день».

 А чому, маючи технічну освіту, полем для діяльності обрали саме «кавовий» бізнес?

– Свого часу я й справді отримав фах механіка, тож реалізовувати свої сили та уміння за професією було б цілком очікувано. Та, починаючи власну справу, я орієнтувався на потреби потенційних споживачів. Сьогодні люди обмежують свої витрати щодо багатьох речей: ми стали рідше оновлювати сезонний гардероб, та й косметичні ремонти в оселях робимо не через рік–два, як це здебільшого було раніше, а через чотири–п’ять, чимало хто альтернативою автомобілям нині обрав громадський тран-спорт і навіть засоби першої необхідності зараз частіше купуємо за акційними цінами. Та попри все, чимала кількість людей – від студента й до рядового бухгалтера або успішного керівника – не уявляє свого дня без вживання кави. Зізнаюся: певною мірою я також можу назвати себе кавовим гурманом, саме тому, не роздумуючи, вирішив перетворити власне захоплення на джерело прибутку.

 Своєю діяльністю займаєтеся більше трьох років і можна сміливо стверджувати, що за цей час вам вдалося досягти значних висот. Може, розкриєте деякі секрети успішної підприємницької діяльності від Олександра Лизанця?

– Немає ніяких секретів. Просто у роботі, окрім економічного ракурсу, я намагаюся керуватись певними висновками, зробленими на основі власних спостережень. Без сумніву, якщо колись любителі посмакувати чашкою підбадьорюючого напою могли ходити до кав’ярень в середньому по три рази на добу, то сьогодні це – два, максимум чотири коффі-брейки на тиждень. Погодьтеся: хай це відбувається не так часто, як би всім хотілося, – ка-в’ярні люди все-таки відвідують. Знаєте, чого хочуть від подібних закладів потенційні клієнти? Якості. І це стосується не тільки смачно завареної кави, але й якості обслуговування, спілкування з персоналом, навіть атмосфери затишку (Аби кафе було таким, яким ви його бачите зараз, довелося переглянути з десяток дизайнерських рішень щодо інтер’єру. – Авт.).

Але той, хто думає, що наявність приміщення та професійної кавової машини саме по собі здатне принести приголомшливий прибуток, дуже помиляється. Я це добре усвідомлював, тому перш ніж розпочати свою діяльність, вивчив чи не весь спектр послуг на ринку конкурентів. Думаю, із головними завданнями – не бути подібним до інших, постійно зацікавлювати відвідувачів, пропонуючи їм щось нове, – впорався успішно. Так, «Соffee Drinks» стала першою у Сваляві кав’ярнею, де клієнтам до одноразової склянки почали пропонувати пластикову кришечку, скориставшись якою можна забрати каву з собою, не проливши при цьому жодної краплі.

– Раніше ваш заклад знаходився на території ТЦ «Барва». Що спонукало змінити адресу?

– Бажання розвиватися. Функціонування у рамках торговельного центру було, чесно кажучи, просторово обмеженим. Погодьтеся, більшість людей ідуть до торговельного центру не для того, аби випити чашку кави, а саме за покупками. Хоча і там у нас було достатньо клієнтів, та вважаю, що рішення про «переїзд» пішло тільки на користь, адже саме на новому місці вдалося облаштувати літню терасу, яка в подальшому розширюватиметься. Крім того, такий крок став поштовхом до відкриття ще однієї кав’ярні неподалік міського ринку.

– Живі квіти, картини із зображенням мальовничих куточків Венеції, що навіюють на відвідувачів відчуття спокою, тераса, при спорудженні якої використано масивні дерев’яні балки, що надають екстер’єру максимум природності… Якщо ви не поскупилися на фінансування роботи професійного дизайнера, то чому не обрали для свого закладу більш іміджеву назву?

– Простіше кажучи, чому не назвав заклад іменем самого себе? (Сміється. – Авт.). Я не звик до банальностей. Потрібно мати терпіння і неабияк розвинуте образне мислення, щоб годинами сидіти й вигадувати карколомні вивіски. Я ж за натурою стратег. Є такий популярний вислів: «Простота – суть геніальності». Королевою мого закладу є панянка Кава і якщо на її основі тут готують 27 видів різних напоїв, хіба може бути щось промовистіше за «Соffee Drinks»?

– Асортимент напоїв, ознайомитися з більшою частиною якого можна, прочитавши одну із вивісок при вході, просто вражає. Та що, на вашу думку, вирізняє «Соffee Drinks» з-поміж інших подібних кав’ярень?

– По-перше – кава. Про те, що у світі існує лише два сорти цієї рослини – «robusta» і «arabika» відомо майже всім, хто хоч раз куштував цей напій. Та відрізняється вона не лише за ступенем стиглості й методом обсмаження, але й пропорційністю змішування сортів: для приготування більшості кавових напоїв ідеально підходить співвідношення – «arabika»+«robusta» – 70/30% (саме з такою сировиною ми зараз працюємо), але якщо ці два сорти поєднати пропорційно навпаки – отримаємо суміш, придатну хіба що для приготування «американо». У роботі використовуємо каву, пропорційне поєднання та фасування якої відбувається в Італії (Хоча країна не є вирощувачем зерен, проте найкраще змішувати каву навчилися саме італійці, тож у галузі обробки готової продукції та виробництва кавових машин держава впевнено тримає пальму світового лідерства. – Авт.).

По-друге, відсутність у асортименті алкогольних напоїв. Моя свідома відмова заробляти гроші на продажу алкоголю, коли ціни на нього за останні кілька місяців зросли майже вчетверо, може видатися дивною, але, починаючи свій бізнес, мріяв відкрити саме кав’ярню, а не алкогольний кавобар. І великий, на перший погляд, «мінус» від втрати кількох сотень гривень на день з легкістю перетворюється на той таки «плюс», як тільки починаєш усвідомлювати, що, завітавши сюди у товаристві маленьких дітей, можна не хвилюватися за те, що ваше чадо мимоволі стане свідком вживання «оковитої». А альтернативою напоям «із градусом» стали соки, фруктові фреші, тортики, морозиво і навіть сандвічі.

Зі шкільного курсу біології я добре запам’ятав, що час, коли ми прокидаємося вранці, не завжди співпадає з нашим біологічним годинником. Випивши каву «натщесерце», людина може відчувати запаморочення та навіть знепритомніти. Зовсім інша річ, коли замість «важкої» їжі зранку, споживаєш апетитний смаколик, у приготуванні якого використовувалися лише свіжі низькокалорійні продукти органічного походження. Заморив, як кажуть, «черв’ячка» у шлунку, і можна до обіду не згадувати про голод. (Скоро тут функціонуватиме також «корисна кухня», в меню якої будуть лише корисні для здоров’я страви та легкі салатики). Якщо ж на ранковий ланч у вас немає часу – можете взяти їжу з собою – для цього тут навіть оригінальні міні-пакети передбачені. Запевняю: із нами вам завжди буде смачно, де б ви не знаходились.

По-третє, PLAYRООM. Похід на каву у більшості випадків передбачає спілкування: між родичами, колегами, друзями… Коли ж у вашій компанії є діти (а то й кілька дітлахів. – Авт.), сконцентрувати свою увагу на якійсь серйозній розмові важко. Саме тому одну з кімнат кав’ярні я облаштував під дитячу. Тож поки відвідувачі за споживанням кави вирішуватимуть «глобальні проблеми дорослих», малята у PLAYRООMі залюбки поповнюватимуть запас позитивних емоцій та нових вражень. І тепер за ними вам не обов’язково буде їздити до великих торговельних центрів – достатньо просто завітати в «Соffee Drinks» (Користування PLAYRООMом, до речі, безкоштовне. – Авт.). А ще я планую запровадити популярну в Європі послугу «підвішеної» кави, коли клієнт оплачує порцію напою для випадкового відвідувача. Першому замовнику обіцяю подарувати пам’ятний подарунок – чашку з логотипом та адресами «Соffee Drinks».

– Що наостанок хотіли б сказати нашим читачам?

– Кажуть, що краще один раз відчути та побачити, аніж сто разів прочитати чи почути. Тому гостинно запрошую відвідати «Соffee Drinks» усіх поціновувачів кавових напоїв. Завітайте до нас, аби отримати безліч позитивних вражень і насолодитися незрівнянним смаком та ароматом справжньої кави. Адже хороша кава – це не секрет, а витончене мистецтво.

Розмовляла Наталія МАЛЕТИЧ